Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.05.2007 14:07 - Велкоме ту Франсе
Автор: damond Категория: Лични дневници   
Прочетен: 972 Коментари: 4 Гласове:
0

Последна промяна: 03.05.2007 09:32


Хайдееее, паркирахме се благополучно в Нанси. След 4 часа престой на летището в Прага (не искам да видя повече Сваровски и Метакса! - бяха на всяка крачка), следваше препускане в посока Гар дьо Л"Ест. Пристигнах едва 20 мин преди тръгването на влака, а опашката се точеше по типичен френски маниер. Някакво дребничко същество ме огледа внимателно над цайса, след това изфъфля нещо като: Германка ли сте? Лек офтопик: тъй като френският не ми е в топ 3 любими езици, придобих лошия навик да се втренчвам във всеки говорещ, докато зацепя какво, аджеба, иска от мен. И в момента, в който обмислям отговора си, се получава лек лаг, придружен от мъчително застинала физиономия. Някои хора го възприемат като израз на особено внимание, останалите като безразличие. Та, зяпнах аз човечецът, лагнах около 4 секунди и му разкрих тежката истина. Той повика мама си и започнахме монолог с елементи на диалог. Но си заслужаваше - франсетата уговориха опашката да ме пусне напред, тъй като щях да си изпусна влака. 
Нооооо....приключенията продължиха. Вагонът, в който трябваше да се настаня със скромното си 17 кг куфарче и още по-скромната 10 кг раничка, липсваше. Ей така, нямаше го в цялата композиция. Всички прецакани стояхме около някакъв униформен и викахме в един глас. Накрая пичът май се трогна и ни пусна в първа класа -  имало било много свободни места. Ще има, я, при тези цени...
Такаааа. Както и да е, стигнах си до Нанси, шефът ме чакаше на гарата, както обикновено. Виж, самата гара имаше бая необикновен вид....мязаше на нещо, оцеляло след бомбардировка. Или японско земетресение. Питам аз какво им се е случило на хорицата - ми не, нямало проблем, просто се прави TGV, най-бързото влакче в Европа. Айде, да ни е честито...само за 20-30 евро отгоре, ше стигаме двойно по-бързо до Париж.
Успокоена вече, се качвам в симпатичното синичко Пежо Зенит и ми се сервира следващата новина. Френската администрация и правилниците й са един от най-добрите доказателства, че човек, който получава всичко по лесен начин, е готов сам да си усложни живота. Тоест вместо в спретнатото студио, което шефът ми бе резервирал, щяха да ме настанят за два дена в общежитие...Охх, думата "френско общежитие" носи в себе си негативен заряд, достатъчен за опържване на 4 яйца, 2 бутчета и половин порция пържени картофи. Общи кенефи...общи бани...топла и студена вода поотделно без смесителна батерия...душовете с бутони, които ги спират след 10-15 секунди...стени от шперплат и о, нещо ново! Трима комшии, вързали си лаптопите в мрежа, които пуцат и крещят докъм 3 часа през нощта. На отворена врата, че да не изпусна някой откос. Е, затвориха я след появата ми, но това не намали особено общия шумов фон. Към 1230 имахме и малко разнообразие, дължащо се на боботеща по телефона мадама, придружена от някакво истерично хилещо се изчадие. Както и да е, заспахме. 
На сутринта нов бонус! Спират водата за целия ден. Редим се 20 стаи на по 3 тоалетни и три душа, гледаме се миличко и си викаме Бонжур. Ама аз се изхитрих и слязох на долния етаж....там не бяха толкоз ранобудни хорицата и и успях да докопам единствената тоалетна чиния с пластмасов капак. За неразбралите - тоалетните чинии по общежитията нямат подобни глезотии....

Имам чувството, че се прибирам у дома...всичките неразбории, формалности, същите хора вече трета година. И последна. Сигурно ще ми липсват някой ден...



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - ". . . думата "френско ...
02.05.2007 14:18
"...думата "френско общежитие" носи в себе си негативен заряд, достатъчен за опържване на..."
поне нямаш нужда от котлон :Р
цитирай
2. анонимен - Frenska mu rabota s BG privkus
02.05.2007 14:32
Dobre doshla na frenska po4va... vijdam, 4e startyt e bil mnogo dobyr.. bash kato na petyk 13-ti ama v srqda:) Ama svirkai si.. az v takiva slu4ai si izmyrmorvam "it's one of those days..." i udrqm edna molitva next day da ne e syshtiq:))
цитирай
3. анонимен - Ей сега почна интересно
02.05.2007 22:04
Там приятно прекарване в франция ;) По не съм сигурен че ще има какво да чета и на какво да се хиля :)
Но ми е страно кой е свил вагона ? Хилдъните ?на таков неще в бг бдж-то не съм попадал пълни вагони да животни във вагоните, повече вагони от колкото очакваш. но да липсват вагони :)
цитирай
4. анонимен - да ти е честито
05.05.2007 12:26
Франция та Франция :) Те ти сега Франция ! :) Не стана една краварка ударничка в Рударци, нАучен работник и се приискало ;)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: damond
Категория: Лични дневници
Прочетен: 54737
Постинги: 26
Коментари: 33
Гласове: 89
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031